Legendaarne BLUE NUN 100 aastat

Blue Nun 100

BLUE NUN 100 (1921 – 2021)

Blue Nun on legendaarne ja ajalooline Saksamaa veinibränd, mis tähistab 2021. aastal oma 100. juubelit.

Suure osa oma ajaloost on seda kaubamärki seostatud ühe poolmagusa Liebfraumilch veiniga, kuna just see toode oli esimene 1921 aastakäigu Blue Nun nime kandev vein.

Blue Nun kaubamärk sai alguse kui 1857. aastal tegevust alustanud Mainzi firma H. Sichel Söhne lansseeris ilma pika ja keerulise nimeta tarbijasõbraliku veini. Teise maailmasõja ajal oli Saksamaa veinitööstus hädas, eriti ekspordiäriga.

Pärast sõda rajas H. Sichel Söhne kontorid Londonisse ja New Yorki, kus nad panid aluse Blue Nun rahvusvahelisele edule.

Blue Nun saavutas võimsa kasvu ja rahvusvahelise kuulsuse 1950.-1980. aastatel, saades suurimaks veinikaubamärgiks maailmas. Sel ajal saavutas bränd suure populaarsuse rahvusvaheliste staaride hulgas, kes nägid kergesti joodavat veini suurepärase lisandina glamuursetele öödele linnas.

 

Blue NUNBlue Nun oli alates 20. sajandi lõpust USA-s ja Suurbritannias ülipopulaarne. 1980. aastate keskpaigaks müüdi rahvusvaheliselt igal aastal kaks miljonit kasti, neist 750 000 USA-s. Seal on vein tugevalt seotud pikaajalise 1970-ndate reklaamikampaaniaga, kus osalesid näitlejapaar Jerry Stiller ja Anne Meara. 1970.-1990. aastatel andsid mitmed filmistaarid ja muusikud oma nime ja näo Blue Nun kaubamärgile.

“Blue Nun Goes Everywhere” oli ütlus, mis võttis 1970-datel kokku brändi ja veini olemuse: Blue Nun sobib igal ajal, igas kohas ja kõigega. Hästi tasakaalustatud maitse, mida tarbijad on proovinud ja katsetanud kogu maailmas, rõõmustab veinisõpru ka tänapäeval.

 

1990. aastateks oli selle kergesti joodava, magusama veinistiili populaarsus vähenemas. 1996. aastal ostis Sicheli Moselist pärit Langguth, kes muutis Blue Nuni senise Müller-Thurgau viinamarjadest sisu kuivemaks veiniks. Selle käigus lisati 30% Riesling viinamarju ning tõsteti ka veini kvaliteediklass QbA-ks (Qualitätswein). 2011. aastal sai Blue Nun endale uue silmapaistva teemanti kujulise sildiga välimuse ning seda müüakse enam kui 100s riigis.

 

Tänapäeval pakub Blue Nun laia valikut kuhu kuuluvad nii klassikaline Riesling, Gewurtztraminer, erinevad vahuveinid ning Eesti turul No.1 alkoholivabad veinid. 2009. aastal lansseeriti kullalaaste sisaldav Blue Nun 22K Gold Edition vahuvein, mis on klientide poolt väga hästi vastu võetud. Blue Nun – legendaarne sakslane.

Blue NUN-Logo